OomHans overdenkt de dingen

  • Recent hot

    Big Brother
    Ingenieur..word het ook!
  • Categorieën

  • Archief

  • Commentaar

  • Abonneren

  • Je mail-adres

    Voeg je bij 159 andere abonnees
  • Delen

    Bookmark and Share
  • Blog statistieken

    • 137.511 hits
  • Spam

  • Site in andere taal

  • Verse rampen

Nina (1)

Posted by OomHans op 07/06/2010

Eric Smit, in 2004 de schrijver van het adembenemende en waargebeurde De Broncode, heeft opnieuw een geweldig stuk onderzoeksjournalistiek afgeleverd: Nina.
Uitvoerig gedocumenteerd belicht hij een jaar of 30 jaar levenswandel van Nina Brink, de hoofdrolspeelster in het grootste beursschandaal dat Nederland heeft meegemaakt.
Een fascinerend verhaal, goed en spannend beschreven:.. je leest ’t onvermijdelijk in 3 dagen uit.

Nina zelf meldt in 2007: ‘Ik weet dat ik een oprecht en goed mens ben.’
Ik schat in dat een paar honderd mensen die de afgelopen decennia grof door haar belazerd zijn daar toch ietsjes anders over denken: ‘een takkewijf van monumentale proporties‘.

Het zal niet makkelijk zijn in Nederland iemand te vinden die zoveel leugenachtige rechtszaken heeft aangespannen als Nina.
Recht blijkt een kwestie van geld:.. wie het langst kan procederen, c.q. voldoende geld heeft om de duurste juridische krompraters te betalen.. die trekt uiteindelijk vaak aan het langste touwtje.

Lees dat boek en smul van alle – geheel verblind door de bizarre winstprognoses van World-Online – over elkaar heen buitelende VVD-jongens en meiskes.
Met Nina’s netwerk (ze kent alle foute bankiers, speculanten, en woekerjuristen) denk ik:.. Mark, een prima Minister van Economische Zaken of Justitie namens je boevenclub!

 

P.S. Boeiende club waar Eric Smit deel van uitmaakt. Kijk hier.

P.S.2 Voor hen die nooit meer een boek lezen:

4 Reacties to “Nina (1)”

  1. Rinaldo said

    Heren (H. & E.)
    U lijkt elkander de virtuele hersenpannen in te willen slaan met gelijkhebberigheid, wie is wel of niet zuiver op de graad, onder welke aandeeltjes, met welk oogmerk en voor welke prijs. Een pseudo-economisch-juridisch-morele strijd waar ik mij als digibete hardcore Alpha buiten de lijnen geplaatst voel.
    Mijn revolutionaire Guevarra-gemoed gebiedt mij u de vraag te stellen hoeveel hectaren middenbovengemiddeldhooggelegen grond wij nu gaan opkopen, om aldaar ons, met x-aantal AK-47 geweren ter verdediging van onze kapitalismevrije vrijstaat, rijk aan vele vruchtbare wijnranken en aanlokkelijk voor vele gemoedelijke, twistimmune en lekkere vrouwspersonen, te vestigen.

Plaats een reactie