OomHans overdenkt de dingen

  • Recent hot

  • Categorieën

  • Archief

  • Commentaar

  • Abonneren

  • Je mail-adres

    Doe mee met 158 andere volgers

  • Delen

    Bookmark and Share
  • Blog statistieken

    • 129,475 hits
  • Spam

  • Site in andere taal

  • Verse rampen

IJzeren Dorp

Posted by OomHans op 23/02/2015

zeecontainer-huis
Zaterdag 7 maart 14u. start project Kato Sideraki: te Oost-Kreta 12 duurzame huizen bouwen uit gebruikte zeecontainers +… nog meer.
→ Kato Sideraki = ‘Het IJzeren Dorp’ in het Grieks ←
Kijk voor details op de website. Op 7 maart geven alle projectleden – waaronder OomHans zelve! – een korte presentatie. (Visie, Huizen, Duurzaamheid, Financieel, Overig)

De bijeenkomst is bedoeld voor:

Investeerders Koper van een huis of medefinancier project door aandelen te kopen
Ambassadeurs Eigen netwerk aanborend ter support project
Projectsupporters M.n. met ferm verstand van PR & Marketing en/of van Fondsen, Subsidies, Crowd-funding of -sourcing
Belangstellenden Zij die op andere wijze kunnen bijdragen aan het project b.v. door een olijfboom te adopteren of met de intentie 1 of meerdere weken een huis te willen huren

 
Veel info op de website en op 7 maart.
Een indicatie:
. We hebben zo’n 3 ton nodig om te kunnen starten; de helft daarvan brengen we zelf in als projectteam.
. We gaan een investering in 4 jaar met winst terugbetalen. (winst = beter dan welke bank kan bieden)
. Je betaalt niet meteen als investeerder, je doet een toezegging.
. Op 1 okt. 2015 is er 100% duidelijkheid qua vergunningen & juridische implicaties. Dan besluiten we tot Go/NoGo, c.q. gezamenlijke investering. Bij Go kunnen we verdienmodel detailleren en garanderen. Bij NoGo ben je niks kwijt.

Ben je geïnteresseerd of.. denk je dat ons project voor iemand in je kennissenkring iets is: graag je reactie, dan mail ik nadere details en locatie (tip van de sluier: het is te Schiedam aan het water) van de bijeenkomst dd. zaterdag 7 maart 14u.

14 Reacties to “IJzeren Dorp”

  1. Rinaldo said

    Zit niet op FaceBook, maar vind dit ontzettend leuk. Mijn eerste olijfboom laat ik graag planten, plus dat ik zo mogelijk dit zelf kan doen in combinatie met vakantieverblijf.

    • OomHans said

      Staat genoteerd.
      Je hoeft overigens niet op FaceBook te zitten om ferm aan het project bij te dragen. Beter van niet eigenlijk, want dan meer tijd over.

      • Rinaldo said

        Bedacht hedenavond, daartoe al heel lang geleden geïnspireerd door een verlaten hippiedorp in de film ‘Dog Soldier’ (ook wel genoemd “Who’ll stop the rain“) met Nick Nolte in de hoofdrol, dat het wellicht een interessante aanvuling zou kunnen zijn om er een muziekstudio en podium bij te bouwen. Complete bands met aanhang boeken voor drie weken en maken daar hun “Classic Album”. Spelen wij het zaakje vast in.

        • mr. E. said

          Er zijn vele dingen denkbaar. Maar: dan moet de boel wel op gang worden gebracht. Hoe: door financieel mee te doen. Overigens: planten van olijfbomen hoeft niet want die staan er al -zo’n 350 stuks. Je zou er een paar kunnen adopteren tegen betaling.

          • Caroline said

            Maar: “Wat mot dat kosten dan“, want dat werd me niet gelijk duidelijk op de website. Misschien een ideetje om dat wel te doen?

            • OomHans said

              Zie de projectdocu op de Kato Sideraki-webstek. (is even werken..)
              Omzet qua olijfolie is leuk, maar klein bier. Verkoop en verhuur huizen is de motor. 1e 3 jaar na bouw = terugverdienen investering, daarna komt er enige winst, waarvan de bedoeling is deze te investeren in uitbouw van het idee. (we zijn geen woekeraars/hedgefund)
              Ik werk aan detaillering financieel model.

          • Rinaldo said

            Waarde Mr. E.

            Ik begrijp je oproep volledig en heb mij nogmaals gebogen over de typen genodigden voor de bijeenkomst van 7 maart:

            • Investeerder: Sedert bijna 10 jaar ben ik al koper van een huis met bijgeleverde woekerpolis, waarvan de winstverwachting mij zeker tot 2027 belet om nog een huis/welk aandeel dan ook te kopen
            • Ambassadeur: Mijn netwerk valt grotendeels samen met dat van OomHans, en waar niet over het algemeen ook types met zo’n fijne woekerpolis , werkeloos of bijna
            • Projectsupporter: Qua P.R. zie mijn aanvullend idee qua muziekstudio en -podium. Wellicht ook een huisbioscoop met uiteraard vertoning van de film “Dog soldiers/ Who’ll stop the rain”. Tip: Schrijf wat platenmaatschappijen, muziekartiesten en filmproducenten aan
            • Belangstellende: Natuurlijk adopteer ik een olijfboompje of wat, plus plant graag nr. 351 wanneer ik in de gelegenheid ben om voor vakantieverblijf een huisje te huren
            • OomHans said

              Winstwaarschuwing: Ik heb je ingepland als leadgitarist bij ‘The Free Concert For Crete’ voorjaar 2017, waarvan de revenuen – story of your life – helaas geheel aan Kato Sideraki ten goede komen.
              Paniekwaarschuwing: OomHans zelve t.z.t. als rhythm gitarist/backing vocalist hetgeen de revenuen geheel teniet zou kunnen doen als we niet snoeihard oefenen komend jaar. (Plan B: ik speel triangel o.i.d.)

  2. Caroline said

    Vanwege mantelzorgactiviteiten heb ik geen tijd om alles goed te bekijken, maar ik vind het er erg leuk uitzien. Lijkt me ook leuk als project op de Kaap of ergens anders in de buurt van Rotterdamse havens. Ik ken het principe adopteer een kip met gratis eieren. Adopteer een olijfboom, gratis flesje olijfolie?

    • OomHans said

      Een flesje? Een liter top-olie!

      • Caroline said

        Per maand, per jaar? En gezien de leeftijd die een olijfboom kan bereiken: overerfbaar? Eerste persing neem ik aan. Koud gemalen? Ja, zo eenvoudig is zo’n litertje top-olie nog niet.

        • OomHans said

          Ik ben niet de olijf-expert van het team, dus antwoord vanuit mijn beperkte kennis: olijfboom oogst je 1x per 2 jaar. De kwaliteit is top op Kreta want paar eeuwen historie. Economisch speelt mee dat de olijvenoogst te Italië en Spanje uitermate droevig is omdat vele bomen aldaar verwoest zijn door de rode mier, Kretenzische olijfolie: een Grand Cru..

  3. jfaaLex said

    Goed plan. Perfect om te laten crowdfunden [‘geld voor elkaar‘ of internationaal]. Denk dat jullie de poen snel kunnen ophalen. Succes…

Geef een reactie

 
