OomHans overdenkt de dingen

  • Recent hot

  • Categorieën

  • Archief

  • Commentaar

  • Abonneren

  • Je mail-adres

    Doe mee met 158 andere volgers

  • Delen

    Bookmark and Share
  • Blog statistieken

    • 129,240 hits
  • Spam

  • Site in andere taal

  • Verse rampen

Surf’s Up

Posted by OomHans op 27/07/2016

Wie zoals ik een Gereformeerd Godsvruchtig bestaan achter de rug heeft met toch zeker een decennium bezoek aan de Verrijzeniskerk te Alexanderpolder weet: ‘lopen over water is goed te doen met de juiste state of mind’.
Onbegrijpelijk daarom dat ik de afgelopen week er niet 1x in geslaagd ben overeind te komen op het gehuurde surfboard in de branding te Playa Guiones. Wel suisde ik, me krampachtig liggend vastklampend aan het board, diverse malen het strand op eindigend voor 2 knalbruine bimbo’s die me – al checkend of hun haar en bikini nog goed zat – de fijne tekst toewierpen ‘keep trying’.

Eli, Eli, lema sabachtani?” mompelde ik nog, maar ze keken al niet meer naar mij.

Uitgeput op het strand turend naar de moeiteloos door de golven suizende CosRicaantjes en mijmerend over e.e.a. met een fijn goedkope Lucky Strike in het snuitje kwamen 7 gieren (!?) naast me zitten. Uit de vele Lucky Luke’s die ik gelezen heb is me bijgebleven dat dit veelal geen goed teken is, c.q. dat de beestjes een meer dan gemiddelde antenne hebben wanneer een species het loodje gaat leggen.

Ik weeg oorzaken en verbeterpuntjes:
– Wellicht ben ik domweg een jaar of 36 te oud. Tsja.. wat daaraan te doen?
– 30 jaar terrasbezoek is wellicht suboptimaal als voorbereiding op een carrière als surfdude.
– Een natuurlijk gebrek aan enig gevoel voor evenwicht en balans lijkt niet mee te helpen.
– Of zou je katholiek moeten zijn als surfer? (ik heb vooralsnog geen enkele moslim of boeddhist in de branding gezien)
– Uithuilen en morgen weer proberen? Of wijselijk bij het damspel en een partij bridge houden?
– Eerst maar eens een kalmerend Imperial-biertje nuttigen.

Graag advies van 50+ beginnende surfers, liefst zonder sportschoolervaring.

P.S.
1. Prima loft, met de geruststellende naam ‘Tsunami’, gehuurd in hostel The Wave
2. Hier wat eerdere overdenkingen

Eén reactie to “Surf’s Up”

  1. Epivert said

    Advies: probeer dat kennelijk onuitroeibare godsgeloof te verlaten. God helpt je echt niet bij het surfen. Free, free, at last!

Geef een reactie

 
