OomHans overdenkt de dingen

  • Recent hot

  • Categorieën

  • Archief

  • Commentaar

  • Abonneren

  • Je mail-adres

    Doe mee met 158 andere volgers

  • Delen

    Bookmark and Share
  • Blog statistieken

    • 130,051 hits
  • Spam

  • Site in andere taal

  • Verse rampen

Travelin’ light

Posted by OomHans op 08/08/2016

080820168313 Indachtig het credo van Cliff (dank aan de vermaarde 010-volkszanger Guido voor attendering op deze levenswijsheid) was ik een aantal weken geleden met 1 tas en een gitaar naar Schiedam afgereisd ter start Costa Rica-trip.
Ik kon mijn hoongelach niet onderdrukken bij de inspectie van de monumentale bagage der reisgenoten: naast 4 kilo medicijnen tegen zo’n beetje elke mogelijke kwaal (grotendeels op nu) o.a. een verlengsnoer met 6 contacten? (Ik had 1 wereldstekker..)

De risee der backpackers en van Cliff, vreesde ik.
En inderdaad, maar wel lekker achteraf gezien ter oplading 2 tablets, laptop, 3 gsm’s, camerabatterijlader, boombox, mp3-speler, elektrische tandenborstel..
We moeten het stroomverbruik te Midden-Amerika een kleine boost hebben bezorgd.
Schande natuurlijk.

Maar wel steeds lekkere muziek op.
Mijn toepasselijke favoriet afgelopen maand.. Oceans van Vaderlands trots Johan:

Geweldig autorijnummer:

cliff-richard-and-the-shadows-travellin-light-1959-3 (2)

…No comb, no toothbrush, I got nothin’ to hold.
I’m carryin’ only, a pocket full of dreams,
a heart full of love, and they weigh nothin’ at all…

9 Reacties to “Travelin’ light”

  1. Rinaldo said

    Complimenten voor de dame(s) inzake die 6 contacten-stekkerdoos. Qua kilo’s medicijnen, je weet maar nooit, ’t is maar de vraag of je in het Spaans of Engels weet uit te leggen welke ‘droga/drugs’ je behoeft zonder dat dat verkeerd wordt uitgelegd. Qua muziek, ja heerlijk. Ga morgen testen of die gitaarklanken overeenkomen met de (on-)mogelijke setting’s van mijn Boss ME 25, die ook nog eens kunnen worden geupload/aangevuld met digitale effecten via de p.c. Cliff is uiteraard analoog, maar er zit vast ook een analoge-simulator op zo’n Boss. Anders heb ik nog steeds akoestische gitaren, maar dan weer wel Japanse Yamaha’s. Trouwens, had je die gitaar als handbagage mee? Extra ruimte boeken? Hoe werkt dat? Moet je dan wellicht ook invoerrechten betalen?

    • OomHans said

      Die boombox is goed! Geeft mooie sound uit whatever what ingeplugged.
      Gitaar inderdaad als handbagage. Was een gok, maar.. was OK, want schijnt intercontinentaal te mogen (grotere Boeings). Je begrijpt dat ik inmiddels beter gitaar speel dan piano. (hetgeen wellicht meer zegt over mijn pianospel..)

      • Rinaldo said

        Bespeur progress all over! Piano volgt! Mooi multi-instrumentalist + intercontinentale ervaringen!
        Hadden hier te Hoek best woeste golven, nabij voorheen Soulbeach.
        p.s. qua Don Leo is er een wonder geschied. Ga morgenavond weer eens langs, lekker samen roken op terras Aafje.

  2. Epivert said

    En dan te bedenken dat (bijna) alles ook weer terug moet. Je offert je als galante man/pakezel toch wel op, neem ik aan?

    • OomHans said

      090820168314 Helaas.. nieuwe voetbalblessure – doodsschop van Puck tegen m’n enkel eergisteren bij belangrijke partij beachvoetbal (stond 2-2) – verhindert me al te galant sjouwwerk..

      • Epivert said

        Tja…..En ik ben er als ervaren pakezel ook al niet….
        Je wordt overigens wel zeer binnenkort te Sara verwacht -en dat niet alleen bij leven en welzijn.

        • OomHans said

          Waar ben je als je nodig bent..?
          Afijn. Morgen vlieg ik terug, dus – als piloot een beetje z’n best doet – sta ik vanaf zaterdag paraat met leeg monsterboekje ter Maiden Trip der Sara met de nieuwe bemanning.

          P.S. Zojuist ontdekt dat als je Costa Rica verlaat.. je 27 dollar p.p. dient te betalen!
          (binnenkomen was gratis)
          Nou ja.. te Holland geven we menigeen veel geld mee als ie opkrast toch?
          Waarom zou men me zo graag hier willen houden? Ligt hier een oplossing voor het Europese vluchtelingprobleem denk jij?

          • Epivert said

            De SARA heeft haar maidentrip al jaaaaaren geleden gehad. Je zult bedoelen: jouw boys-kielhaaltrip. Ik verheug mij daar al op.
            Zal pogen kort te sluiten met kaptein J. een datum van afvaart dewelke ijs en weder dient.

Geef een reactie

 
