OomHans overdenkt de dingen

  • Recent hot

  • Categorieën

  • Archief

  • Commentaar

  • Abonneren

  • Je mail-adres

    Doe mee met 158 andere volgers

  • Delen

    Bookmark and Share
  • Blog statistieken

    • 129,773 hits
  • Spam

  • Site in andere taal

  • Verse rampen

Kaap de Goede Hoop

Posted by OomHans op 16/08/2016

Het fijne van een meervoudige persoonlijkheidsstoornis is dat je tegelijkertijd in Costa Rica kan zitten én al maanden aan boord van de Sara op weg naar Kreta kan zijn.
Onderstaand enige beelden van die laatste trip:

Er is twijfel of we met deze crew de reis tot een goed einde gaan brengen, dus.. aanmonsteren kan; CV met referenties graag hieronder posten.

De Kaap

16 Reacties to “Kaap de Goede Hoop”

  1. Ik verwacht binnenkort de eerste producties op je eigen vlog kanaal te bekijken! Voor 40+ en 50+ schijnt de markt nog volledig open te liggen, hoorde ik net op de radio.

  2. EPIvert said

    Ja, godallemachtig: heeft rederij Sara net 300 sollicitaties afgewerkt -en dan komt de enigst overgeblevene met…… een nieuwe soll.ronde! Afijn: stuur sollicitaties maar naar Oom Hans Overdenkt. Voorlopig is het op de Sara vol.

  3. Rinaldo said

    Stoer zo’n vaart. Zee- en surfbenen! Heeft het nog wat makrelen opgeleverd of eerder sixpack kokosmakronen nuttigen bij de koffie in de kombuis?

    • EPIvert said

      Hans.. bijzetten op lijstje: makrelenvistuig (met dank aan Rinaldo). Dat we dat nou toch zijn vergeten…

      • OomHans said

        op-hoop-van-zegen Kan, kan, doch.. lees nog even onze avonturen van 3 jaar terug.
        Lessen daaruit lijken mij dat:
        a. ik ieder talent tot vissen ontbeer.
        b. de makreel slechts op zee leeft (en alleen in augustus o.i.d.?) en niet op de binnenwateren.

        Het rendement van makrelenvistuig te Sara lijkt me dus tamelijk gering. Zonder nieuwe feiten jouwerzijds – tevens met een blik op de beperkte ruimte in het vooronder – lijkt mij je voorstel tot uitbreiding der Maritieme Sara Bibliotheek een beter plan.

        N.B. Jij zou nog kijken of je ‘De Scheepsjongens van Bontekoe‘, ‘Engelandvaarders‘, ‘Op Hoop van Zegen‘, ‘Moby Dick‘ en de hele Kameleon-serie in de kast hebt staan. Ik zou enig werk van Slauerhoff aanleveren & Jos.. Das Boot & Titanic meen ik, opdat we op klamme winteravonden te Nova Zembla wat leerzaams te lezen hebben.

        • EPIvert said

          Wat lul je nou?? Wie wil er – naar ik aanneem: buiten-om- naar Kreta? Dan moeten we toch te vreten hebben??
          Op Hoop Van Zegen is nog wel in de ramsj te scoren denk ik. Moeten we wel oefenen natuurlijk op de achterplecht. Jij in de rol van Kniertje. Is je op het lijf geschreven: “De vis wordt duur betaald..”: ik hoor het uit je schorre keel komen.
          Andere zeemanswerken uit de Nederlandse literatuur: eerst de boekenplank in de SARA opmeten – daarna het hoogstnodige aanschaffen – naast de Enkhuizer Almanak.
          Nu de meisjes-hockeyfinale zien. Scoren ze nog een gouwe?

  4. Epivert said

    Heden gescoord: 1 deeltje “Kameleon” en “Reis om de Wereld” van Jules Verne. Ik moest uren graven tussen allerlei meuk maar toen hadden we ook wat. Voor de andere meesterwerken der Lage-Landenliteratuur zullen we antikwaren moeten gaan afstruinen. Neem jij die in de Zaagmolenstraat?

  5. EPIvert said

    Tevens gescoord in mijn eigen biblio: De eerste Walvisvaart van de Willem Barentsz uit 1947 of daaromtrent. Zeer fraai exemplaar met waterschade – dus uiterst toepasselijk voor de SARA. Probleem is alleen dat dat boek en het lidmaatschap van Greenpeace op naam van Rederij SARA lastig zijn te combineren…..

  6. Rinaldo said

    De scheepsjongen van de Pirola Ik monster niet aan, maar beveel nog smartelijk als lectuur aan ‘De scheepsjongen van de Pirola’. Ooit verkregen (en jammerlijk verloren gegaan) ter afsluiting van de Kerstviering op de Ds. van der Boomschool in 1964/65(?) en tijdens en na lezing nog vele tranen bij gelaten. De zondagschoolvereniging (zo blijkt uit een google-surf) vond het niet evangeliserend genoeg, maar beveelt het toch aan. Ik heb overigens van ‘de trip’ nog zo’n verenpaternoster met van die ellendig scherpe haken aan mijn gangspiegel hangen. Binnengaats weinig makrelen en richting Kreta de Rijn opstomen veel diesel verbruik, dunkt me. Buitengaats en windje mee: makrelen en surfen!
    Waar en wanneer is jullie afvaart?

    • EPIvert said

      Dankjewel. Dat boek ken ik niet. Maar een echte tranentrekker moet er zeker bij: een beetje zeebonk moet dat kunnen verdragen. Dus die gaan we ook proberen te bemachtigen – mits de SARA natuurlijk niet gaat overhellen vanwege te veel boeken op het boekenplankje (Waarvan we overigens nog niet weten hoeveel centimeter dat meet…).
      Overigens ben ik van mening dat ook een biografie van Michiel de Ruyter moet worden overwogen. Tenslotte moeten we dat piratennest Duinkerken langs en schijnt het rond Biskaye ook niet geheel pluis te zijn. Dan is Bestevaer verplichte kost.

    • OomHans said

      Wanneer afvaart? We zijn al maanden onderweg! De pest is alleen dat tegenwind, scheurbuik, muiterij en erger ons parten spelen. Hieronder beeld van 10 mei o.i.d.

  7. Rinaldo said

    Arrivé?

    • Epivert said

      Zijn bezig met de boordbibliotheek. Opdat de SARA verder wint aan stabiliteit. Daarna gaan we oefenen om de SARA zodanig de sluizen in te mikken dat zij er ook weer uit kan aan d’een of d’andere kant. Vervolgens gaan we oefenen met het aanslaan der zeilen waarna het zeilen aan en voor de wind een aanvang kan nemen -althans het oefenen daar weer mee. Je merkt: we gaan niet over 1 nacht ijs -zelfs niet over twee.

Geef een reactie

 
