OomHans overdenkt de dingen

  • Recent hot

  • Categorieën

  • Archief

  • Commentaar

  • Abonneren

  • Je mail-adres

    Doe mee met 158 andere volgers

  • Delen

    Bookmark and Share
  • Blog statistieken

    • 130,051 hits
  • Spam

  • Site in andere taal

  • Verse rampen

Lowlands

Posted by OomHans op 21/08/2010

Vanmorgen bedacht ik:. ‘wat een rete goeie site is dit toch!
Bescheidenheid is een mooi ding natuurlijk, maar bij gebrek aan complimenten der boze buitenwereld is ’t vandaag een dag om mijzelve eens ferm op de smalle schoudertjes te beuken.
Geen paniek:.. vanavond duik ik vast weer in een existentieel wak dus dan is ’t meteen klaar met ’t getrompetter.
Het kwam allemaal doordat ik gisteravond naar Lowlands-tv keek op Ned. 3 en constateerde:.. ‘ik heb het beste deel der programmering afgelopen jaar al op de site gemieterd!‘.
Dit jaar o.a. de volgende – door mij al meerdere malen de hemel ingeschreven – fijne bandjes te Biddinghuizen:.. The National, Ting Tings, Beach House, Marina & the Diamonds, OK GO, Mark Lanegan, Snow Patrol, Blood Red Shoes, Tim Knol, Mumford and Sons, Die Antwoord & Jack Parow.

Maar.. ook een paar voor mij nieuwe ontdekkingen:.

 
Wonderbaarlijk die Jonsi, curieus die Staff Benda Bilili en the XX.. het zal niet meevallen een opgewekter deuntje te verzinnen!

Erg verheugd was ik daarnaast met het optreden van de hiphop-toppertjes uit ons eigen Vaderland: the Opposites.
Schitterend staaltje zelfkennis dat nummer: Dom, Lomp & Famous en geweldig dat ’t uit volle borst door alle 20-ers werd meegezongen.
Voor de leken.. het refrein heeft de heerlijke tekst: ‘Ik ben dom, lomp en famous(3x). Bitches zitten aan me penis‘.
Vooral even de hele tekst bekijken op YouTube. Moet gek lopen wil dat niet de Nederlandsche nominatie voor de Nobelprijs qua Poëzie worden.

Overig muzieknieuws:. de zanger van de band Ou Est Le Swimming Pool pleegde gisteren te Pukkelpop meteen na zijn optreden zelfmoord. Camiel was blij dat hij ’t dáar deed.

Afsluitend 2x(!) opmerkelijk R’dams voetbalnieuws:.
Excelsior stevent af op landskampioenschap
Sparta ook!

Lowlands

Geef een reactie

 
