OomHans overdenkt de dingen

  • Recent hot

  • Categorieën

  • Archief

  • Commentaar

  • Abonneren

  • Je mail-adres

    Doe mee met 158 andere volgers

  • Delen

    Bookmark and Share
  • Blog statistieken

    • 129,240 hits
  • Spam

  • Site in andere taal

  • Verse rampen

Villa Natalia

Posted by OomHans op 03/08/2016

Kost een uur of 7 rijden – er liggen nogal wat bergen in de weg – maar dan ben je van de Caribische kant van Costa Rica weer aan de Pacific side.
Je weet nooit precies wat je huurt via Internet, maar Villa Natalia is niet verkeerd; kijk mee:

Helemaal vergeten te filmen.. de bibliotheek:
030820168308

Ik hoef me niet te vervelen (bij kaarslicht) als de elektriciteit weer eens uitvalt..

14 Reacties to “Villa Natalia”

  1. EPIvert said

    Harder praten, oom Hans. Dan verstaan mijn dove oren ook je commentaar…….

  2. EPIvert said

    Naar aanleiding van de bijbelse lectuur: Oom Hans: eerder gaf ik je al in overweging om je los te rukken van het geloof. Doe dat nou! Misschien kun je dan – eindelijk – surfen: in jullie zwembad!

  3. Rinaldo said

    H.,
    Goed dat je je overpeinzingen weer deelt. t ‘Is nogal wat daar aan die overzijde, maar…, je maakt wat mee.
    Enfin, ik stel mij voor dat je nog een dia/film-driedaagse organiseert voor intimi. Zie uit naar de ingekorte director’s cut, of berichten daarover. Maken ze daar eigenlijk ook muziek? Destijds, ( 2010?) met name op 1 mei, te Cuba heb ik enorm genoten van muziekbandjes, son, salsa… whatever, uiteraard onder het genot van diverse rum-mixes. Te Costa Rica wellicht eerder ananas/bananen likeurcocktails?
    Van deze zijde kan ik je berichten dat:
    1. mijn H&K nog steeds kuren heeft, ondanks 96% alcoholreinigingskuur (doorgespoten met injectiespuiten) van de pakweg 10 potmeters. Deed het twee dagen als een zonnetje, daarna weer gekraak en gepiep en nada.
    2. dit enorm frustrerend werkt op mijn noeste en woeste voornemen om weergaloze gitaarsolo’s te leren spelen in de daarbij behorende toonsoort;
    3. ik ter voorbereiding op dit voornemen talloze blues/rock/country/pedalsteel/shredder – gitaarinstructie-licks & riffsfilmpjes heb geript van You Tube;
    4. ik minimaal vier dagen en nachten heb gepiekerd hoe ik die instructieflimpjes op de p.c. via een medium op mijn grootbeeld t.v. kon laten spelen;
    5. me dat gelukt is, maar die H&K doetet niet;
    6. de laatste stand (sinds het Brexit-referendum) van mijn hypothecaire beleggingswoekerpolis, iedere financiële ruimte voor instrumentele investeringen doet verdampen;
    7. die weekjes mooi weer in augustus op een camping te Nederland er ook dit jaar weer niet inzitten;
    8. Wimmie een uitkering en huis heeft, best op afstand maar het dichtst bij jou;
    9. Leo na een longoperatie te R’dam en voorspoedig herstel, inmiddels met klaplong van een ziekenhuis te Groningen (bezoek bij hartsvriend Willem), na ambulancetransport weer vertoefd in het St. Franciscus. Ik bezoek hem morgen;
    10. Je volgens mij niet bijzonder veel mist aan verblijf alhier.

    Groet,
    Rinaldo

    • EPIvert said

      Niet veel mist aan verblijf alhier? Terwijl op dit moment het treinverkeer 010CS – Lombardijen al meer dan een uur stil ligt omdat een conducteur het woord “bom” meende gehoord te hebben. .Man: eindelijk zijn we weer eens het centrum van de wereld – wat zeg ik: van het heelal! En dan moet de jaarlijkse meteorietenregen nog komen…..

      • Rinaldo said

        Akkoord, dat mistie dan weer wel, alsook dat ‘we’ ‘ons’ zouden mogen verheugen in het financieel-economisch fenomeen benoemd als ‘negatieve inflatie’. Daar profiteren met name benzineslurpers en pensioengerechtigden van, terwijl rokers en drinkers nog steeds het gelag betalen.
        Enfin, geld zou dus meer waard zijn, maar kennelijk weer relatief, want moet ik nou waardevolle euro’s aflossen op m’n hypotheekschuld (zonde) of benzine gaan slurpen (waartoe?), of nu juist ‘British ware’ aanschaffen, daar de pond sinds het Brexit-referendum in waarde is gedaald. Dus de ‘British’ zitten nu nog in de EU, dus geen invoerrechten (?????). Anderzijds vermoed ik dat veel ‘British ware’ (bijv. Vox -versterkers) tegenwoordig in Korea of China wordt gemaakt. Of juist wachten tot Trump is gekozen, wat naar men zegt, weer leidt tot de val van de dollar en ik dan juist een paar ‘American made’ Fenders en Gibsons tegen zacht europrijsje kan aanschaffen, maar nog geen TTIP, dus veel invoerrechten (????).
        Doe ten tijde van de vallende sterrenregen wel vast wat wensen. De echte bom moet nog gaan barsten en ik speculeer dat december pas meer helderheid geeft.
        Misschien toch het beste om in zalige onwetendheid te verkeren te Costa Rica.

      • OomHans said

        Moet ik eerder terugkomen ter projectmgmt. e.e.a.?

    • OomHans said

      0: Jazeker, doch hoog Bad Shape-gehalte ala oudere uitdijende mannen die Bambolo o.i.d. eruit gooien. Deze vond ik wel te gek te Playa Hermosa strandbar.
      1-5: Switch to good old Mesa boogie. Graag beeld/audio der vorderingen.
      6. Op een oude fiets moet men..
      7. Niets is zeker en qua weder al helemaal niet.
      8. Ik help graag mee deze te verbrassen
      9. Don Leo! 1 der zeer sterken toch? Hoe komt men aan een klaplong? Is er een Rookruimte te SFG?
      10. Te Costa Rica gaan er ook dagen voorbij zonder enige vermeldenswaardige gebeurtenis. (vaak de beste dagen..)

      • Rinaldo said

        0: Mee jammen!
        1-5 : Mesa kraakt ook. Qua inspiratie en lering de rest dit jaar :

        6. Oude fietsen ook nog repareren.
        7. Weekend strand.
        8. Wimmie vraagt ook nog bijzondere bijstand aan, wordt een feest.
        9. We hebben op het terras bij zorghotel Aafje gerookt. Oorzaak klaplong kan heel divers zijn en ook niet-rokers plots overkomen. Don Leo moet, tenzij een wonder geschiedt, maandag weer onder het mes.
        10. Relaxed.

        p.s.
        Heb deze ochtend m’n audio – tunerversterker een 96% alcohol reinigingsbeurt gegeven. Mooi stereo geluid weer sinds jaren, daar nu beide boxen geluid geven. Duimen, hopen en bidden dat dat zo blijft.
        Morgen de H&K nog eens reinigen en dan minstens drie keer spuiten en per keer de potmeterdraaiknop 50 keer heen en terug draaien. De speaker doet het overigens wonderwel nog steeds heel goed als ‘slave’ van de Mesa.

        • Rinaldo said

          Ben surfend op internet tot een bijzondere ontdekking gekomen. Nagenoeg geheel terneergeslagen zocht ik naar een nieuwe amp, daar ik de H&K wellicht nog maar uitsluitend als extra externe speaker meende te kunnen gebruiken. Kwam al surfend langs o.a. Vox, Fender, Marshall, Blackstar, Line 6 en ja ook H&K amp’s (buizen, modeling, valves, hybride, solidstate …, whatever), bij toeval op een review van een Vox-multi -effect, alwaar de reviewer meldde dit multi-effect rechtstreeks in te pluggen op de ‘line in’ van zijn H&K.
          Bleek dat zo’n multi-effect in feite werkt als voorversterker. Zou dus ook moeten werken op mijn half defecte H&K.
          Snel naar de Bax-shop te Lombardijen gesurfd en gereden, navraag gedaan, de Boss ME 25 aangeschaft, thuisgekomen ingeplugd en zowaar:

          Nog effe bestuderen hoe dat werkt met die instellingen en hoewel digitaal verheug ik me nu al op de reverb/delay/chorus/flanger surfgeluiden. Eindelijk gereed om de riffs en licks eigen te maken.

Geef een reactie

 
