OomHans overdenkt de dingen

  • Recent hot

  • Categorieën

  • Archief

  • Commentaar

  • Abonneren

  • Je mail-adres

    Doe mee met 158 andere volgers

  • Delen

    Bookmark and Share
  • Blog statistieken

    • 130,051 hits
  • Spam

  • Site in andere taal

  • Verse rampen

Sharkworld

Posted by OomHans op 19/01/2010

Ergens in 1995 of zoiets zag ik in Nighttown (tegenwoordig Watt) de band Morphine optreden.
Een dampend concert.
Wat een sax-speler; wat een zanger die Mark Sandman († 1999) en wat een fijne baspartijen.
Nooit eerder gezien (en nooit meer daarna ook)…. na het laatste nummer bleven ze gewoon staan in het donker.
Het publiek raakte enigszins in verwarring want, hoezo nu schreeuwen om een toegift en hen terughalen uit de kleedkamer?
Want ze stonden er nog.
Na een minuut of wat begreep iedereen de overstijgende humor, raakte euforisch over deze zet en speelden ze dit:..

 
Recht in de roos dus … de vacature – die ex-collega Rik mij 6 januari jl. mailde – van het bedrijf Spector Install.
Men zocht een projectmanager om de aanleg van een enorm haaienaquarium in Shanghai te coördineren.
Inmiddels ben ik 2 weken verder, en.. allemachtig wat een karwei.
De mail, SMS en voicemail vliegt me als vanouds om de oren!
Meteen maar een paar krachtige besluiten genomen m.b.t. de bamboesteigers en in de weg lopende archeologen.
Het is wel wennen aan die Chinezen, want..harde jongens.
M.n. Mr. Zhong, Mr. Wu. en Prof. Xianing.
Gelukkig heb ik een geweldige assistente in Sammi Liping Xu (met wie het goed toeven is in de Cloud 9 Bar), kan ik het goed vinden met de sitemanager Mr. Hua, en kan ik de wrede grappen van mijn boss Heinz Struwer erg waarderen.
Toch…enige hulp ter plekke (m.n. qua noodzakelijke Confuciaanse wijsheden) zou geen kwaad kunnen.
Kijk even mee: 

Zo mogelijk – log in op de demo-site van het project.
(evt. even liegen: gewoon zeggen dat je werkzaam bent in de installatiebranch..dan kun je inloggen)

Sharkworld

4 Reacties to “Sharkworld”

  1. Rik said

    Ik zit er zelf ook nog midden in en hoorde vandaag zelfs nog een bericht van Wu op de voicemail. Ik hoop Sammi binnenkort nog te zien in de bar!

    • oomhans said

      Erg leuk dat we weer collega’s zijn; maar ik heb liever niet meer dat je ook met Sammi afspreekt. Kunnen we daar vanmiddag in de Cloud 9 bar even wat over afspreken? Ik moet eerst bij Heinz op ’t matje komen, dus kan er om 18:30u. zijn. OK?

      • Ik ben er doorheen! Het project is afgelopen. Verdorie, wat een leeg gevoel. Maar ik heb wel een date kunnen regelen met Sammi!

        • oomhans said

          Ik denk dat je al een borreltje teveel gesloeberd hebt met Sammi, want ik ben nog steeds bezig met de vergunningen! Helemaal nog niet klaar dus! Evengoed dank voor je heroïsche interventie in de perikelen rondom professor Xianing.

          Sammi Liping Xu

Geef een reactie

 
